Album review : Leaves´ Eyes - Sign Of The Dragonhead

06. Riders of the Wind
07. Fairer Than the Sun
08. Shadows in the Night
09. Rulers of Wind and Waves
10. Fires in the North
11. Waves of Euphoria

Rok 2016 sa mi bude po hudobnej stránke navždy spájať s vyšachovaním Liv Kristine z Leaves´ Eyes. Od jej odchodu uplynula nejaká tá doba, a tak nie je žiadnym prekvapením, že sa kapela vydáva na ďalšie dobrodružstvo. Hlavná persona kapely Alex Krull s novou speváckou posilou Elinou Siiralou zobrali svoju družinu na otvorené more a vďaka novinke "Sign Of The Dragonhead" si zradné morské vody môžu vychutnať aj ich fanúšikovia. Sedmička je všeobecne považovaná za šťastné číslo, ale platí to aj o siedmom štúdiovom albume Leaves´ Eyes?

Od prvých sekúnd titulnej skladby sa poslucháči ocitnú vo svete Vikingov. Zbory a zvuky rohov vyprevadia loď na cestu šírim morom. Skladba sa nesie v rýchlom, chytľavom tempe, avšak už po prvých veršoch musím skonštatovať, že nová speváčka bude pre mňa tŕňom v oku (uchu). Elinin spev sprevádza akýsi silený operný nádych, ktorý z hudobného celku príliš vytŕča. "Across The Sea" nespomaľuje. Práve naopak, prináša viac rýchlych a oslavných melódií. Bohužiaľ, aj hopsavý refrén, ktorému chýba akákoľvek originalita. Ani minilisekundové gitarové sólo, ktoré skončilo skôr než začalo, nedokázalo túto pieseň oživiť. Nasleduje baladický začiatok "Like A Mountain", ktorý by zaujal viac bez Elininho žalostného spevu. Pieseň sa rozbieha, ale pokračuje dosť rozpačitým spôsobom, akoby tá pomyselná loď, na ktorej sa kapela plaví, nevedela, na ktorú svetovú stranu sa vydať. V "Jomsborg" sa o slovo hlási aj Alex s jeho growlingom, ktorému sekunduje nielen Elina a zbor, ale aj skupinové výkriky ďalších vikinských nadšencov. "Völva" je zaujímavá hlavne ľudovými nástrojmi, ktoré prinášajú na album akú-takú pestrosť a originalitu. Rovnako je tomu aj v nasledujúcej "Riders On The Wind", z ktorej cítiť závan írskeho ducha. Refrén tejto piesne môže privodiť dojem, že pred vstupom do nahrávacieho štúdia kapela nestihla dopísať texty, tak si vystačila s názvom skladby. Spomalenie prichádza s ťahavou "Fairier Than The Sun", ktorú doslova zmetie z morskej hladiny divoká "Shadows In The Night". Pri tejto piesni začínam mať pocit, akoby som počúvala ten istý refrén stále dokola, a to hlavne kvôli bicím, ktoré znejú v každom refréne takmer rovnako. "Rulers Of Winds And Waves" prináša so sebou búrku a krásny inštrumentálny moment v podaní talentovaných hráčov na ľudové nástroje. Pieseň "Fires In The North" sa na tomto albume ocitla asi len náhodou. Tú totižto fanúšikovia kapely poznajú už z predchádzajúceho rovnomenného EP, ktorým sa Elina predstavila svojmu publiku krátko po nástupe do kapely. "Waves Of Euphoria" sa pomaly rozbieha a v istých momentoch svojou silou a tvrdosťou doslova valcuje nepriaznivé morské vlny. Tento osemminútový kúsok uzatvára celý album a zostáva v mojej pamäti ako najväčšie prekvapenie najnovšieho počinu Leaves´ Eyes. Ale len do chvíle, kým sa nedostaneme k úplnému záveru. Nepočula som identickú záverečnú formulku a vyvrcholenie už na predchádzajúcom albume?

Osobne hodnotím "Sign Of The Dragonhead" ako doteraz najslabší album Leaves´ Eyes. Po odchode Liv Kristine stratila kapela svoju tvár, svoj hlas a svoju originalitu - po hudobnej i textovej stránke. Áno, vikinská tematika síce zostáva, ale na tomto albume pôsobí skôr parodujúco. Texty oslavujú Vikingov prvoplánovým spôsobom a miestami mám pocit, že práve ich velebenie bolo jediné, na čo sa dokázala kapela pri skladaní zmohnúť. Speváčkino prílišné snaženie a silenie operného spevu skôr odrádza od ďalšieho vypočutia. Nepomáha tomu ani Alex, ktorého growlu by nezaškodila štipka invencie. Akousi záchranou sú zbory, ktorým nemám čo vytknúť, rovnako ako ľudovým nástrojom spestrujúcim tento inak nevýrazný počin. Po hudobnej stránke môžem skonštatovať len jediné - hudobníci zopakovali to, s čím prišli už na predchádzajúcich nahrávkach, najmä na predchádzajúcom albume "King Of Kings". Nie, týmto počinom ma Alex Krull a jeho družina nepresvedčila. Nadšenie členom rozhodne nechýba, ale o svoj oheň a autentickosť prišli.

Celkové hodnotenie: 5/10

Leaves´ Eyes - Sign Of The Dragonhead