Album review : New Years Day - Diary Of A Creep EP

01. Disgust Me
02. Bizarre Love Triangle
03. Fucking Hostile
04. Crawling
05. Only Happy When It Rains
06. Don´t Speak

New Years Day sa rozhodli vrátiť v čase a uctiť si to, čo formovalo ich kapelu. Táto retrospektíva stojí za vznikom nového šesťpiesňového EP "Diary Of A Creep", na ktorom sa ocitli prerobené hity od Pantery či Linkin Park. "Cítila som, že je nesmierne dôležité vzdať hold umelcom, ktorí prispeli k tomu, kým dnes som. A taktiež sa o to podeliť s vami všetkými," komentuje nový počin kapely speváčka Ashley Costello. Nové EP je tak skutočne denníkom čudáka.

"Diary Of A Creep" nie je len zbierkou coverov, ale aj čerstvého materiálu. Príkladom je úvodná "Disgust Me". Pieseň naznačuje mierne zmeny v oblasti zvuku, ale v podstate sa jedná o typickú pieseň z dielne New Years Day. Znie to tak, že kapela mierne pritvrdila a priklonila sa k metalcorovejšej atmosfére. Do popredia sa dostávajú bicie. Prvým z piatich coverov je "Bizarre Love Triangle" pôvodne od New Order - našlapané gitary, Ashleyn agresívny hlas a melodický, popom liznutý tanečný refrén. "Fucking Hostile" je ukážkou, ža táto kapela sa nebojí riskovať a prerobiť pieseň ani od takej legendy, akou je Pantera. Pekne agresívna a zrejme najtvrdšia vecička, ktorú kedy New Years Day vydali. Ashley si ide miestami hlas vykričať, pridá trochu sladkých vokálov a dokonca aj šepot. Jedinou výhradou je jej skreslený scream, ktorý by vyznel ešte lepšie a pridal by skladbe na surovosti v neupravenej forme. Piesňou "Crawling" vzdáva kapela hold Chesterovi Benningtonovi, frontmanovi Linkin Park, ktorý znenazdajky opustil nielen hudobný svet minulý rok. Kapela tento cover poňala akoby elektronickým remixovým spôsobom, ktorý v refréne dopĺňajú gitary. Osobne si myslím, že táto pieseň by si možno zaslúžila jemnejší a čistejší prístup. "Only Happy When It Rains" od Garbage je textom ako stvorená k obrazu Ashley Costello. Doprevádza ju rocková bohyňa Lzzy Hale z Halestorm, ktorá v songu doslova žiari. Klavír a akustická gitara odštartujú notoricky známu "Don´t Speak" od No Doubt. Môže sa zdať, že pôjde o baladu, ale jemnosť týchto dvoch nástrojov strieda riffová nakladačka a orchestrálne aranžmá v pozadí. Pieseň je plná kontrastu, sily a tej správnej dynamiky, ktorá sa stupňuje a vrcholí vo vydarenom finále.

New Years Day sa ešte pred vydaním čisto nového materiálu rozhodli prerobiť zopár klasík z metalového, rockového i popového sveta. Kapele sa s "Diary Of A Creep" podarilo oprášiť staré hity a prerobiť ich na svoj obraz. Agresivitu strieda jemnosť a melodickosť. Speváčka Ashley Costello na tomto počine predvádza snáď najviac z jej hlasových schopností a kapela ukazuje svoju zohratosť. Je isté, že New Years Day sa počas nahrávania zabavili a teraz nastal čas, aby toto EP prinieslo zábavu aj fanúšikom. Jedinou výhradou je miestami až príliš umelý zvuk, či už hudobne alebo vokálne. Trochu menej editu a viac prirodzenosti by týmto skladbám rozhodne nezaškodilo.

Celkové hodnotenie: 7/10

New Years Day - Disgust Me